
19 Οκτ ROAS: Τι είναι και πως να το υπολογίζεις;
Το ROAS (Return on Ad Spend), είναι μία μέτρηση που χρησιμοποιείται στον χώρο του digital marketing για να μετρήσει την απόδοση μίας διαφημιστικής καμπάνιας. Αποτελεί έναν τρόπο για να κατανοήσουμε πόσο κέρδος παράγει μια διαφημιστική εκστρατεία σε σχέση με το ποσό που δαπανήθηκε για αυτήν.
Πώς υπολογίζεται το ROAS;
Ο υπολογισμός του ROAS γίνεται απλά διαιρώντας τα έσοδα που προκύπτουν από μια διαφημιστική εκστρατεία με το ποσό που δαπανήθηκε για αυτήν. Ο τύπος είναι ο εξής:
ROAS = Έσοδα Από Διαφημίση / Διαφημιστική Δαπάνη
Για παράδειγμα, αν μια εκστρατεία διαφημίσεων παρήγαγε 10.000 ευρώ έσοδα και δαπανήθηκαν 2.000 ευρώ για την εκστρατεία, το ROAS θα ήταν 5 (10.000 / 2.000 = 5).
Εάν τρέχεις διαφημίσεις σε πολλά μέσα ταυτόχρονα πχ. διαφημίσεις Meta και διαφημίσεις Google πρέπει να προσθέσεις τα συνολικά έσοδα και από τα 2 μέσα και να τα διαιρέσεις με τις συνολικές διαφημιστικές δαπάνες των 2 μέσων.
Που βοηθάει ο υπολογισμός του ROAS
Το ROAS είναι μια σημαντική μέτρηση για τις επιχειρήσεις που τρέχουν διαφημιστικές εκστρατείες. Ο υπολογισμός του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να:
1 ) Αξιολογήσει την απόδοση των διαφημιστικών καμπανιών
2 ) Συγκρίνει την απόδοση διαφορετικών καμπανιών
3 ) Βελτιστοποιήσει τις διαφημιστικές καμπάνιες
Για παράδειγμα, μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει το ROAS για να αποφασίσει αν μια συγκεκριμένη καμπάνια είναι επιτυχημένη. Εάν το ROAS της καμπάνιας είναι υψηλό, αυτό σημαίνει ότι η καμπάνια είναι αποτελεσματική και παράγει κέρδη για την επιχείρηση.
Επίσης, το ROAS μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να συγκριθούν οι επιδόσεις διαφορετικών καμπανιών. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση μπορεί να συγκρίνει το ROAS μιας καμπάνιας στα social media με το ROAS μιας καμπάνιας μέσω email. Αυτό μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να καταλάβει ποιες πλατφόρμες διαφήμισης είναι πιο αποτελεσματικές για αυτήν και σε ποια πλατφόρμα θα έπρεπε επενδύσει παραπάνω η επιχείρηση και σε ποια λιγότερο.
Ποιο ROAS θεωρείται αποδεκτό
Οποιοδήποτε ROAS πάνω από 1 θεωρείται ότι φέρνει κέρδος καθώς τα έσοδα από τη διαφήμιση είναι μεγαλύτερα των εξόδων. Για να θεωρηθεί ένα ROAS αποδεκτό για μία επιχείρηση πρέπει να συνυπολογίσουμε τα περιθώρια κέρδους μίας επιχείρησης και τα λειτουργικά της έξοδα.
Αν και δεν υπάρχει σωστή απάντηση, ένα κοινό σημείο αναφοράς της απόδοσης επί της διαφημιστικής δαπάνης (ROAS) είναι η αναλογία 4:1 — έσοδα 4€ προς 1€ σε διαφημιστικά έξοδα.
Ορισμένες επιχειρήσεις απαιτούν ROAS 10:1 για να παραμείνουν κερδοφόρες και άλλες μπορούν να αναπτυχθούν ουσιαστικά με μόλις 3:1. Ένα μεγάλο περιθώριο σημαίνει ότι η επιχείρηση μπορεί να επιβιώσει με χαμηλή απόδοση επένδυσης (ROAS). Τα μικρότερα περιθώρια είναι μια ένδειξη ότι η επιχείρηση πρέπει να διατηρήσει χαμηλό κόστος διαφήμισης. Ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου σε αυτήν την κατάσταση πρέπει να επιτύχει σχετικά υψηλή απόδοση επένδυσης (ROAS) για να φτάσει σε κερδοφορία.
Άλλα Χρήσιμα Metrics
Το ROAS μπορεί επίσης να συνδυαστεί με άλλες σημαντικές μετρήσεις και KPI του digital marketing. Οι μετρήσεις PPC όπως το κόστος ανά κλικ (CPC), το κόστος ανά απόκτηση πελάτη (CPA) και το κόστος ανά δυνητικό πελάτη (CLP) μπορούν όλες να συνδυαστούν με το ROAS για να βοηθήσουν τους διαφημιστές να διαμορφώσουν μια πλήρη και σαφή εικόνα κατά τον καθορισμό του τρόπου επίτευξης στόχων.
Λυπούμαστε, η φόρμα σχολίων είναι κλειστή αυτήν τη στιγμή.